0001
Design og udvikling af skræddersyet Webshop til Waoo.dk
Waoo.dk har fået et skræddersyet e-commerce webshop til deres nye produkt lancering af Home Security.
Waoo.dk har i dag en masse produkter og ønskede at teste et nyt produkt i deres produkt portefølje: Sikkerhed til hjemmet.
For at se hvordan dette nye produkt ville fungere i deres produkt portefølje, skulle der udformes en Webshop der skulle fungere som PoC.
Designet skulle ligge op af hvordan Waoo.dk's nuværende design ser ud, og branding guiden var meget specifikt fastsat til deres nuværende branding profil.
Det skulle både føles og ligne Waoo's profil.
Løsningen beror på at være skræddersyet, da der skulle eftertestet selve produktet for Waoo, og derfor blev teknologier som Vue og React med AWS i baggrunden til at køre Lambda funktioner, for at oprette enkelte ordre.
Designet blev udformet over flere iterationer i samarbejde med Waoo og deres brand-afdeling, for at sikre både brandingen var spot on, men også for at sørge for at der kunne ske en høj konvertering på selve webshoppen.
Der blev blandt andet igennem design fasen implementeret en end-of-tunnel persuasive strategi, så brugerne kunne se hvor vidt de var i købsflowet og hvor langt der var tilbage, for både at skabe motivation for at afslutte flowet men også holde brugerne så meget i hånden som muligt.
For at undersøge Proof of Concept integrerede jeg Mixpanel og Google Analytics ind i produktet, samt opsætte mulige målingsenheder relevante steder på webshoppen.
Dette blev gjort på baggrund af der så kunne måles alt fra hvor i funnelen der blev drop off til hvem der besøgte webshoppen for fra i landet.
Jeg udarbejde i samarbejde med Waoo så en funnel, der undersøgte hvordan brugeren kommer fra landing sitet til det endelige Checkout side, så de både kan se hvad drop-off rate er, men også hvor der kunne forbedres.